top of page

בלוג.

עוגת פרג לפסח נטולת גלוטן

שמחה רבה שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא... לרבים מאיתנו יש חשש בהכנת מתכוני עוגות כשרות לפסח שאינן מכילות קמח חיטה, אבל לצליאקים זה מוכר מכל השנה, ולגמרי יודעים אילו תחליפים יש לקמח, ואפילו לזהות לפי המרכיבים איזה מתכונים יצאו טעימים ואילו אולי קצת פחות...

אז לכל המחפשים עוגה לפסח, מצרפת מתכון לעוגת פרג טעימה ובריאה. אבל קודם - כמה מילים על הפרג לפני שמתחילים....

הפרג הינו סוג של צמח השייך למשפחת הפרגיים. סוג זה מונה מינים רבים ושונים. הפרג שאנו משתמשים לאכילה נקרא פרג תרבותי, מוצאו באזור אגן הים התיכון ומשם התפשט לשאר אזורי הגידול שלו. השרף שמפיק הצמח הוא למעשה סם האופיום והפרג שאנו עושים בו שימוש לצורכי מאכל הוא למעשה הגרעינים של הצמח. מגרעינים אלו אנו מפיקים גם שמן. זרעי הפרג היוו סמל של כבוד ושפע בימי קדם. השרף שלהם נמצא בקברי הפרעונים המצריים שהכינו מהפרג תרופות לטיפול בכאבים ולהרגעה וביוון העתיקה השתמשו בתמצית של פרגים בשילוב עם אלכוהול לריפוי פצעים.

זרעי הפרג, בדומה לזרעי השומשום והפשתן, עשירים בשמן. ב-100 גרם פרג יש כ-450 קלוריות כשקרוב למחציתן מקורן משמן. אבל יש לו גם יתרונות: זרעי הפרג עשירים מאוד בסידן, מכילים כ-1,500 מ"ג סידן ב- 100 גרם, ובנוסף מכילים רמות גבוהות של אשלגן, מגנזיום, זרחן וויטמיני B, וכן תכולת סיבים תזונתיים גבוהה.

ולמתכון :

עוגת פרג 2 ביצים

1/2 כוס מיץ תפוזים

1/3 כוס שמן קנולה

1/3 כוס סוכר חום

1/2 כוס קוקוס

1/2 כוס פרג

1 כפית תמצית וניל

1/2 כוס קמח טף בהיר

1/2 שקית אבקת אפיה

אופן הכנה:

1. לערבב את כל החומרים הרטובים. 2. להוסיף את הרכיבים היבשים ולערבב. 3. להעביר לתבנית או לתבנית שקעים ולאפות 40 דקות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות.

בתיאבון !

פוסטים אחרונים
ארכיון
עקבו אחריי
  • Grey Facebook Icon
  • YouTube - Grey Circle
bottom of page