top of page

בלוג.

איך נצליח לעבור את הצום בקלות?

צום יום כיפור כבר בפתח והוא מביא עמו חשבון נפש ותשובה, במי פגענו וכיצד נתקן את הנעשה ונבקש סליחה. הצום נחשב לתהליך מטהר ולפי היהדות מבטא פעולה שבה האדם מונע מעצמו זמנית תענוג מתוך בחירה אישית. בשנים האחרונות הפך הצום לחלק מטרנד בריאותי שסוחף אחריו רבים, בשל האמונה על יעילותו לניקוי הגוף מרעלים, אך אמונה זו שנויה במחלוקת בעולם המחקר.

צום יום כיפור הינו צום דתי ובשונה מצום בריאותי, שבו הגוף מקבל נוזלים, הצום ביום כיפור שהינו צום מוחלט ללא שתייה, גורם לחסר נוזלים בגוף, ורעלים שמשתחררים אל זרם הדם אינם מצליחים להתפנות ביעילות וגורמים לתחושה רעה וחולשה.

אז איך נתכונן לקראת הצום?

  1. מספר ימים לפני הצום, כדאי לצמצם את כמות האוכל בארוחות, להשתדל לאכול בצורה מסודרת ולאכול ארוחות קלות. השתדלו להקפיד על צריכת ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות.

  2. לשתייה חשיבות גדולה לפני הצום לשמירת המינרלים והנוזלים בגוף ולכן מומלץ להפחית בשתיית קפה, תה וקולה ביום שלפני הצום, מאחר ואלו מכילים חומרים משתנים. כמו כן מומלץ להפחית את צריכת המזונות החריפים והמלוחים. מזונות אלו גורמים לתחושה של צמא. חשוב מאוד לשתות במהלך היום כ- 8-10 כוסות מים.

  3. בארוחה המפסקת עצמה כדאי לאכול פחמימות מורכבות (פסטה, אורז, תפו"א), חלבונים (עוף, בשר, דגים או קטניות) וירקות.

  4. בארוחה המפסקת לא כדאי לאכול כמות מוגזמת וגדולה שתגרום לתחושת מלאות. כמו כן לא מומלץ לאכול מזונות שמנים או מטוגנים, כדי להימנע מתחושה של צרבת וכבדות.

  5. בארוחה המפסקת השתדלו לאכול לאט וליהנות מהארוחה.

ומה אחרי הצום?

1. בתום הצום מומלץ לשתות שתייה ממותקת או לצרוך פחמימות פשוטות כמו: תה ועוגיה או עוגה יבשה, על מנת להחזיר נוזלים וסוכר לגוף. 2. לאחר כשעה לאכול ארוחה קלה. לא כדאי לאכול ארוחה כבדה על מנת להימנע מתחושת כבדות. חשוב שהיציאה מהצום תהיה הדרגתית, ניתן לאכול בארוחה זו מרק עם אטריות, כריך או טוסט, בתוספת ירקות ושתייה. 3. מומלץ להקפיד על שתיה מרובה של מים על מנת להחזיר את הנוזלים שגוף איבד.

אנשים אשר חולים במחלות כרוניות, כאלו הנוטלים תרופות או נשים הרות או מניקות - צריכים להתייעץ עם רופא בקבלת החלטה על צום.

ולסיום: מתכון לעוגה טעימה ובריאה המתאימה לסיום הצום.

עוגת גזר בריאה

מצרכים: 2 ביצים

1/4 כוס חלב 1/2 כוס סוכר חום

1/2 כוס קמח מלא

1/2 כוס שמן קנולה

1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים

1/2 כוס קמח לבן 1 כפית גדושה אבקת אפייה 1 כפית קינמון קורט מלח 1 כפית תמצית וניל 3 גזרים מגוררים בפומפיה

אופן הכנה:

  1. מחממים תנור ל-170 מעלות ומשמנים את התבנית.

  2. בקערה שמים יחד ביצים, סוכר חום, חלב ושמן וטורפים בעזרת מטרפה ידנית לתערובת אחידה.

  3. מוסיפים לקערה את הקמח ואבקת אפייה, קינמון, מלח ווניל ומערבבים.

  4. מוסיפים את הגזר המגורר והאגוזים ומערבבים פנימה עד שהתערובת אחידה.

  5. מעבירים את התערובת לתבנית , ואופים במשך 30-40 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם פירורים לחים. צום קל ובריא!

פוסטים אחרונים
ארכיון
עקבו אחריי
  • Grey Facebook Icon
  • YouTube - Grey Circle
bottom of page