top of page

בלוג.

חגיגה בלבן


מה הקשר של שבועות לגבינות? יש אומרים שבחג השבועות קיבל עם ישראל את התורה בהר סיני, ויחד איתה הלכות חדשות שכללו את הלכות הכשרת הבשר. הבשר שלהם הפך ללא כשר, ולא נותר להם אלא לאכול ביום ההוא מאכלי חלב. ויש אומרים כי בשיר השירים נמשלת התורה לחלב: "דבש וחלב תחת לשונך", כמו שהחלב מזין את התינוק ומקיים אותו, כך התורה מקיימת את נשמת האדם. והאם בכלל ארץ זבת חלב ודבש – משמע שהביכורים בשבועות, כוללים גם גבינה?

כך או כך, חשוב לדעת כי המנהג שהיה אופייני בעבר לחג השבועות הוא אכילת מאכלי חלב ודבש, אך בימנו ארוחה חלבית הפכה למסורת נפוצה בחג השבועות. איך לא? ארוחות הן חלק משמעותי במסורת היהודית גם באירועים משמחים וגם חלק ממנהגי אבלות.

אז מה מכינים? חלקנו אוהבים את מוצרי החלב ומחפשים מתכונים להכנה של: סלטים עם ירקות, גבינות, פשטידות, קינוחים, עוגות גבינה, מנות שיהיו קלות להכנה, בריאות (עד כמה שאפשר) וכמובן.... טעימות!

מה יש במוצרי החלב? מוצרי החלב מהווים מקור טוב לחלבון, סידן ,ויטמין D אבץ ומגנזיום. הסידן והמגנזיום הם מינרלים שדרושים לבניית עצמות חזקות ושיניים בריאות. אספקת סידן חשובה במיוחד בגיל הנעורים, משום שהעצמות גדלות במהירות. ללא כמות מספקת של סידן, העצמות עלולות להיות חלשות בהמשך, ופירוש הדבר סיכון מוגבר לשברים בעצם.

ומי שצמחוני או טבעוני?

טרנד הצמחונות והטבעונות שלא פסח עלינו, בהחלט יאתגר את כל מי שיארח בחג. לאלו מבנינו שאינם מעוניינים לצרוך מוצרי חלב, מטעמים שונים, כדאי לדעת שניתן לקבל סידן גם ממקורות צמחיים: ירקות ירוקים, סרדינים, טחינה, סייטן, משקה סויה, טופו, אגוזים וגרעינים, וכמובן - קטניות. ואם מקפידים על אכילה מאוזנת לא צריך לדאוג מחוסרים.

5 טיפים לקראת הכנת ארוחת החג:

1. מומלץ להשתמש במתכונים בגבינות 5% במקום גבינות בעלות אחוזי שומן גבוהים, וכן ביוגורט כתחליף לשמנת או לבחור בשמנת 9% שומן.

2. ניתן להחליף את בצק העלים שעשיר בשומן לבצק פילו, שאינו מכיל כלל שומן (לא פילאס).

3. נסו לשלב הרבה ירקות, גם בהכנת הפשטידות וגם סלטים טריים. הירקות צבעוניים ומוסיפים הרבה צבע וגם טעימים ובריאים.

4. כדי להתחשב גם באלו שנמנעים מאכילת מוצרי חלב, ניתן לגוון את התפריט במנות שיכולות להוות תחליף לחלב ומוצריו כמו: סלטים ירוקים (סלט חסה, סלט כרוב, סלט נבטי חמניה), סלט עדשים, קינואה, לזניה תרד.... ועוד.

5. ובשולחן החג, מומלץ להחליף את השתיה הממותקת במים קרים עם עלי נענע או סודה עם פלחי לימון.

והנה עוד דרך יצירתית להוסיף צבעים לשולחן הלבן, עם "רול דפי אורז וירקות". מוסיף צבע לשולחן, וכמובן מתאים לצליאקים...

חג שמח

פוסטים אחרונים
ארכיון
עקבו אחריי
  • Grey Facebook Icon
  • YouTube - Grey Circle
bottom of page